Alla inlägg under april 2010

Av Dan Strömstedt - 10 april 2010 13:23

Mode eller inte men här pratas det ju mest mode.  Nja, inköp av nya kalsonger på Dressman. Dom gamla var ju lite slitna man kunde ju läsa tidningen genom dom om man säger så. Välanvända.

 

Mycket att välja på och tre färger tom. Och storlek S M L XL XXL.

L skulle väl passa för det står ju för 50 och det har jag ju i kostymen. men för säkerhets skull så ville jag ju prova. Väl i provrummet såg jag ju inte mig i spegeln men kunde ana några som studerade mig och skrattade högljutt. Mest ICA-Jossan, som nu blivit Syster Josefin. Hon kom fram och sa att öppningen jag såg gick till personalen och dess fikarum. Vilken sukke!

 

Nu ville jag prova vilken färg som skulle passa. Då tog Josefin min rollator och vände den mot utgången och plingade på klockan för omkörning.  Jag förstod piken och tittade upp. Yes, det var väckarklockan som ringde. Räddad som ur en dröm.

 

Tack Jossan, blev lite svettigt innan klockan ringe i morse.´

 

Mot Teneriffa!!  

 

Av Dan Strömstedt - 1 april 2010 14:16

Så tittar då julrosen fram.  Snön försvinner sakta men säkert. Hur har den kunnat bli så fin.


Och hur har sotartanten det med hästarna i stallet. Skulle varit här på fm. Kom aldrig så jag ringde kontoret som svarade att hon som skulle varit här i morse, skulle jag ringa och kolla om hon jobbade. Pyttsan!!  Inte mitt jobb att kolla. Efter en tim kom hon och ursäktade sig. Hade varit hos nån granne tidigt imorse och ringt på för där stod en stege upprest. Men då ingen öppnade åkte hon till nästa stadsdel där sotning pågick. Kanske såg hon flera stegar uppresta någonstans.

 

Solen lyser - med sin frånvaro     




  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards